Fra 2022-3 Kvalificering af læring og samskabelse i specialundervisning Læring og trivsel – et projekt for Kalundborg Kommunes specialundervisere
kr.40.00 kr.
Du downloader pdf af tidsskriftet ved køb
Af René Kristensen og Thomas Pless, lektorer, UCL
Kvalificering af læring og samskabelse i specialundervisning
Læring og trivsel – et projekt for Kalundborg Kommunes specialundervisere
Denne artikel har til formål at dokumentere arbejdspunkter og læreprocesser i et stort projekt for samtlige speciallærere og pædagoger i Kalundborg kommune.
Desuden er det vores intention at inspirere læserne til selv at igangsætte samskabende processer – baseret på arbejdet med miniprojekter- på andre institutioner og skoler, med fokus på udvikling af inkluderende specialundervisning i samspil med almenundervisningen.
Miniprojekttankegangen er udsprunget af to projekter over tre år i Faaborg Midtfyn kommune. Arbejdsformen har inspireret til en række tilsvarende forløb for børnehuse, skoler og hele kommuner, senest i Kalundborg kommune, som er det projekt, der ligger til grund for denne artikel.