Forside » Køb tidsskrifter og artikler » Fra 2013-2 Inklusion – fra de ekskluderedes synsvinkel

Fra 2013-2 Inklusion – fra de ekskluderedes synsvinkel

kr.40.00 kr.

Du downloader pdf af tidsskriftet ved køb

    Joakim Holmer, daglig leder på Englegårdskolen

    Inklusion – fra de ekskluderedes synsvinkel

    Inklusion er tidens mantra i debatten om folkeskolen. Der er forskellige meninger om, hvordan den inkluderende skole bør defineres og udformes.

    Den mest fremherskende tanke er, at alle børn og unge skal kunne rummes i en almindelig folkeskoleklasse.

    Det er en rigtig god tanke, som vel ingen er uenig i.

    Den bliver først problematisk, når man skal finde ud af, hvordan det skal kunne lade sig gøre i praksis. Det er sikkert muligt, men det vil kræve en gennemgribende omlægning af hele vores uddannelsessystem.

    Den globale samfundsudvikling kalder på denne omlægning, og den vil ikke kun gavne de elever, der har svært ved at finde en plads i den eksisterende ramme. Den vil gavne alle elever..