Forside » Køb tidsskrifter og artikler » Fra 2013-2 Udvikling af det uanede – om dagbehandling på Englegårdskolen

Fra 2013-2 Udvikling af det uanede – om dagbehandling på Englegårdskolen

kr.40.00 kr.

Du downloader pdf af tidsskriftet ved køb

    Anke Plato Christensen, behandler på Englegårdskolen, privatpraktiserende terapeut, konservatorieuddannet musiker/musiklærer og psykoterapeut MPF.

    Udvikling af det uanede – om dagbehandling på Englegårdskolen

    Englegårdskolen er en heldagsskole med udvidet specialundervisning og dagbehandling. Skolen ligger i Hersnap på Fyn. Skolen har plads til ti elever.

    Målgruppen er primært normalt begavede børn og unge1 , der pga. gennemgribende udviklingsforstyrrelser, omsorgssvigt m.v. har svære indlæringsvanskeligheder, relations- og tilknytningsforstyrrelser.

    Skolens læringsmiljø tager afsæt i de æstetiske læreprocesser, som beskrevet af Pernille Ryhl Svendsen i en tidligere artikel i Tidsskriftet Specialpædagogik.

    I kombination med dette tilbydes eleverne individuelle samtaler, hvor sandplay som terapeutisk metode kan indgå. Desuden tilbydes familierne samtaler og/eller behandling. Det er primært dette arbejde, som jeg vil beskrive, med særlig vægt på sandplay-terapien.