Fra 2013-4 Hvordan kan man lege fangeleg med kun to? ”Mandagsklub” – beskrivelse af et pædagogisk forløb i foråret 2012
kr.40.00 kr.
Du downloader pdf af tidsskriftet ved køb
Pia Di Stefano socialpædagog Bakkeskolen Roskilde
Hvordan kan man lege fangeleg med kun to?
”Mandagsklub” – beskrivelse af et pædagogisk forløb i foråret 2012
Jeg vil med denne beskrivelse af vores pædagogiske arbejde på Bakkeskolen og vores eksisterende mandagsklub give et billede af, hvad vi i D-klassen, igennem de tre sidste skoleår har haft fokus på, hvad vi finder vigtigt at arbejde hen imod, og hvilke ønsker og mål vi gerne vil videreudvikle i vores arbejde med de unge for næste skoleår 2012/2013, i forhold til at bibeholde en aftenklub.
Jeg tager udgangspunkt i vores læreplan for den pædagogiske praksis på Bakkeskolen1 og i nogle af de teorier, jeg finder relevante at anvende, når vi arbejder med udskoling og unge med AFS.
Jeg benytter mig af Jannik Beyers definition af metodefrihed. Metoder må ikke blive et stift redskab i arbejdet med børn med autisme. Metoden skal vælges ud fra det enkelte barns behov og ressourcer. Målgruppen i beskrivelsen er børn i udskolingen, som er på et moderat udviklingstrin.