Fra 2016-2 Inklusionsarbejde – i et bevægelsesperspektiv
kr.40.00 kr.
Du downloader pdf af tidsskriftet ved køb
Mathilde Sederberg, lektor Cand Scient i idræt/Master i sundhedspædagogik, videnmedarbejder i forskningsprogrammet Diversitet og social innovation Professionshøjskolen UCC
Inklusionsarbejde – i et bevægelsesperspektiv
Pædagogerne siger selv, at de får nogle ord og nogle begreber, de kan sætte på bevægelseslegene. De får et fælles fagsprog, de får en systematik, og de bliver meget mere målrettede. En leg er ikke bare en leg mere, de dissekerer legen, ser hvad den kan, og hvordan den kan justeres (…)
Børnene mærker ikke målrettetheden, og at det ikke bare er leg. De ved ikke, at det er målrettet og bevidst udviklings- og inklusionsarbejde. De står i kø for at være med og tilsidesætter gerne andre aktiviteter for at være med i fællesleg sammen med børn, de normalt ikke indgår i legefællesskaber med.