Fra 2016-2 Lad ikke viden gå til spilde Om samarbejdets muligheder og umuligheder i en inkluderende skole
kr.40.00 kr.
Du downloader pdf af tidsskriftet ved køb
Charlotte Riis Jensen, Ph.d. studerende AU/DPU og UCC, Lotte Hedegaard-Sørensen, Lektor, AU/DP, Ditte Tofteng, Docent, UCC.
Lad ikke viden gå til spilde
Om samarbejdets muligheder og umuligheder i en inkluderende skole
Denne artikel formidler indsigter fra et studium med fokus på specialskolernes rolle i forhold til at støtte udviklingen af inkluderende pædagogik og læringsmiljøer i folkeskolen.
Vores overordnede budskab er, at specialskolernes lærere har en viden og en række arbejdserfaringer, som kan indgå konstruktivt i arbejdet med at realisere den politiske målsætning om, at 96 % af alle elever skal inkluderes i det almene skolemiljø ved udgangen af 2015.
Der er således en viden til stede i kommunerne, som lærere på specialskoler har.