Fra 2017-2 Motorik og faglig præstation for elever inden for autismespektrumforstyrrelser ved brug af teknologien FitLight Trainer
kr.40.00 kr.
Du downloader pdf af tidsskriftet ved køb
Claus Løgstrup Ottesen, lektor ved Videncenter for Sundhedsfremme, UC SYD, Kristian Rasmussen lektor, Ph.d. ved Videncenter for Sundhedsfremme, UC SYD, Sanne Feldt-Rasmussen lektor ved Læreruddannelsen, Haderslev, UC SYD.
Motorik og faglig præstation for elever inden for autismespektrumforstyrrelser ved brug af teknologien FitLight
Trainer
Denne artikel omhandler et pilotprojekt i skoleåret 2015-2016 på specialskolen Kløver-Skolen i Sønderborg. Projektet har undersøgt, om en målrettet daglig motorisk træning med teknologien FitLight Trainer over en tremåneders interventionsperiode har betydning for elever inden for autisme spektrum forstyrrelsers (i det følgende ASF) faglige præstationer.
”Selve idéen, selve en blinkende lygte er ufatteligt hvor motiverende det kan være for børnene (…) det er tankevækkende, at de i en ældre alder har kunnet rykke sig på blot tre måneder, når man gennem deres skolegang har set dem rykke sig meget lidt” (Lærer, Kløver-Skolen).