Fra 2018-3 AKT 2 En revitalisering af AKT-arbejdet i samspil med skolernes inklusionsbestræbelser
kr.40.00 kr.
Du downloader pdf af tidsskriftet ved køb
René Kristensen, MSc, lektor
AKT 2
En revitalisering af AKT-arbejdet i samspil med skolernes inklusionsbestræbelser
Denne artikel er forfatterens bud på, hvordan AKT-begrebet og AKT- arbejdet kan have en fremtid i skolen, og hvordan arbejdet fremadrettet kan berige de processer, der skal understøtte trivselsarbejdet og alle de behov for hjælp, der opstår i en inkluderende skole, uden at være direkte knyttet til et fag.
Forfatteren er lektor på UCL og ansvarlig for AKT- og inklusionsuddannelsen på UCL, samt en lang række konferencer
og udgivelser på området.
Artiklen diskuterer begrebet AKT og giver et bud på en ny arbitrær definition og et revitaliseret indhold i arbejdet i skolen og nærsamfundet, fordi forfatteren mener, at AKT stadig er et nyttigt begreb til at rammesætte mange af de særlige funktioner i skolernes ressourceteams til forskel fra de mere fagrettede områder.