Fra 2020-1 Når fejl ikke er forkert Om musik som frirum på Særlig Tilrettelagt Ungdomsuddannelse
kr.40.00 kr.
Du downloader pdf af tidsskriftet ved køb
Frederik Breith-Mortensen cand. pæd. i musikpædagogik
Når fejl ikke er forkert
Om musik som frirum på Særlig Tilrettelagt Ungdomsuddannelse
Denne artikel handler om Community Music Therapy, hvor musik ses som en helsefokuseret aktivitet med trivsel i fokus.
Musik som helse, skal forstås som en trivselsskabende musikalsk aktivitet.
Artiklen omhandler derfor de kvaliteter, som CMT kan bibringe musikundervisningen og anden beskæftigelse med musik generelt, samt pege på de udfordringer, der er i mødet mellem børn og unges musikkultur og det omgivne samfunds krav.
Min kandidatuddannelse cand. pæd. (musikpædagogik) har bidraget til, at jeg kan være medskaber af musikkultur og heri reflektere over egen praksis.
Min hensigt med artiklen er at fremhæve, hvilke positive erfaringer jeg har med at fokusere på de kompetencer eleverne får af at have musik, når musikken er mere end et middel og mere end et mål.