Fra 2020-1 Voksne non-verbale bliver ikke hørt nok IC4H modellen – et pædagogisk redskab som tilstræber kvalitativ inklusion for non-verbale kørestolsbrugere
kr.40.00 kr.
Du downloader pdf af tidsskriftet ved køb
Mie Lykke Baasch, pædagog stud. cand.mag. i Psykologi og Pædagogik, Malene Louise Schou Hansen, pædagog
Voksne non-verbale bliver ikke hørt nok
IC4H modellen – et pædagogisk redskab som tilstræber kvalitativ inklusion for non-verbale kørestolsbrugere
Hvordan sikrer vi, at non-verbale kørestolsbrugere føler sig inkluderet i de fællesskaber, som bliver igangsat af pædagoger?
Det undersøger et nyt bachelorprojekt, der omhandler en kritisk-konstruktiv transformation af Rasmus Alenkærs begreb om kvalitativ inklusion og
IC3-model, der som udgangspunkt er kreeret med folkeskolen in mente.
En transformation af modellen gør den skræddersyet i forhold til de pædagogiske udfordringer, der hersker inden for en hel anden målgruppe, nemlig mennesker med fysiske og psykiske vanskeligheder.
Vi har udarbejdet en fjerde dimension af IC3-modellen, som omhandler de udfordringer, som kommunikationsvanskeligheder afstedkommer.
Vi finder dette emne relevant fra et pædagogisk perspektiv, da vi som nyuddannede pædagoger ved, at vi skal ud og arbejde med inklusion, og derfor ikke vil negligere betydningen af inklusion for denne målgruppe.