Fra 2021-4 Samarbejde om undervisning
kr.40.00 kr.
Du downloader pdf af tidsskriftet ved køb
Sine Grumløse, Lotte Hedegaard-Sørensen, Maria Kirkebæk Rasmussen,
Maria Wolfsberg Johansen, Charlotte Kock-Nielsen, Pernille Bernsen,
Stine Andersen, Zella Grøndahl Brink-Nybye, Thomas Holberg Wied
og Lola Nielsen
Samarbejde om undervisning
Kan børn inddrages i undervisningsplanlægningen på en sådan måde, at undervisningen udvikles, så flere børn får bedre mulighed for at deltage i den?
Et forfatterkollektiv bestående af lærere og forskere har skrevet denne artikel på baggrund af et EU- finansieret projekt ’Reaching the hard to reach’. Det er et projekt, hvor vi i fem lande har samarbejdet om at etablere et samarbejde om undervisningen mellem børn og lærere.
Projektet forløber i perioden 2017-2020. Vi har fokus på selve undervisningsplanlægningen, og har afprøvet nye samarbejdsformer mellem børn og voksne.
Hovedspørgsmålet, vi har samarbejdet om, er: Kan børn inddrages i undervisningsplanlægningen på en sådan måde, at undervisningen udvikles,
så flere børn får bedre mulighed for at deltage i den?