Forside » Køb tidsskrifter og artikler » Fra 2022-2 Inkluderende fagdidaktik – et litteraturreview med fokus på fagene dansk og matematik

Fra 2022-2 Inkluderende fagdidaktik – et litteraturreview med fokus på fagene dansk og matematik

kr.40.00 kr.

Du downloader pdf af tidsskriftet ved køb

    Laura Emtoft, lektor, ph.d., Bettina Buch, Docent , ph.d, Stine Fuglsang
    Engmose, adjunkt, ph.d, Helle Eeg, lektor, Sandra Bruus Ørtoft, lektor og
    Stine Dunkan Gents, lektor

    Inkluderende fagdidaktik – et litteraturreview med fokus på fagene dansk og matematik

    Siden inklusionsloven i 2012 har inklusion været omdiskuteret, og mange lærere finder det stadig udfordrende at inkludere elever i komplicerede læringssituationer i deres undervisning.

    Forskningen indenfor inklusionsområdet har overvejende fokuseret på den sociale dimension
    af inklusion, mens den faglige dimension har været mere fraværende.

    Denne artikel beskriver fundene fra et litteraturreview med fokus på faglig inklusion i fagene
    Dansk (L1) og Matematik. Reviewet finder kun få studier i faglig inklusion, og fokus her er på genrepædagogik og brugen af IT i faget dansk og på undervisningsdifferentiering i matematik.