Fra 2022-2 Inkluderende fagdidaktik – et litteraturreview med fokus på fagene dansk og matematik
kr.40.00 kr.
Du downloader pdf af tidsskriftet ved køb
Laura Emtoft, lektor, ph.d., Bettina Buch, Docent , ph.d, Stine Fuglsang
Engmose, adjunkt, ph.d, Helle Eeg, lektor, Sandra Bruus Ørtoft, lektor og
Stine Dunkan Gents, lektor
Inkluderende fagdidaktik – et litteraturreview med fokus på fagene dansk og matematik
Siden inklusionsloven i 2012 har inklusion været omdiskuteret, og mange lærere finder det stadig udfordrende at inkludere elever i komplicerede læringssituationer i deres undervisning.
Forskningen indenfor inklusionsområdet har overvejende fokuseret på den sociale dimension
af inklusion, mens den faglige dimension har været mere fraværende.
Denne artikel beskriver fundene fra et litteraturreview med fokus på faglig inklusion i fagene
Dansk (L1) og Matematik. Reviewet finder kun få studier i faglig inklusion, og fokus her er på genrepædagogik og brugen af IT i faget dansk og på undervisningsdifferentiering i matematik.