Forside » Køb tidsskrifter og artikler » Fra nr 2024-4 Inklusion – i et neuropædagogisk perspektiv

Fra nr 2024-4 Inklusion – i et neuropædagogisk perspektiv

kr.40.00 kr.

Du downloader pdf af tidsskriftet ved køb

    Af Simon Wilbrandt, psykolog ved Neuroguide og Micki Sonne Kaa Sunesen, ph.d., Nordic Learning – Research and Education

    Inklusion – i et neuropædagogisk perspektiv

    Denne artikel beskriver, hvordan et neuropædagogisk perspektiv kan udgøre en relevant pædagogisk praksisform i den inkluderende skole.

    Forfatterne viser med mange praksiseksempler, hvordan der til enhver faglig opgave i skolen, også er en kognitiv opgave.

    Det er ved at medtænke de kognitive aspekter i arbejdet med de faglige opgaver, at man kan lykkes med at fremme elevernes læring, men også at fremme en mere inkluderende skoleform.

    Artiklens pointer baseres på nyere forskning om neuroplasticitet..